Regulamin rozgrywki na serwerze RichRP
Postanowienia ogólne
1.1. Każdy gracz jest zobowiązany do przestrzegania regulaminu.
1.2. Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z jego przestrzegania.
1.3. Podstawowe pojęcia RP:
- - In character (IC) - wszystko, co jest związane z postacią i jej odgrywaniem
- - Out of character (OOC) - coś spoza postaci
- - Character kill (CK) - uśmiercenie postaci
- - Forced character kill (FCK) - wymuszone uśmiercenie postaci przez osobę inną niż właściciel postaci
- - Brutally wounded (BW) - stan postaci, która jest poważnie zraniona.
1.4. Komendy narracyjne stosowane na serwerze:
- - /do - opisuje, co dzieje się w otoczeniu naszej postaci
- - /do2 - pozostawienie informacji w postaci napisu, co działo lub dzieje się w danym miejscu
- - /me - opowiada, co nasza postać robi w danym momencie
- - /med - opis obrażeń fizycznych naszej postaci podczas interakcji z drugim graczem
- - /opis - komenda służąca do opisu twojej postaci (np. /opis opatrunek na oku)
- - /try - służy do sprawdzenia, czy dana akcja przebiegła z powodzeniem. Może być użyta w danym kontekście tylko raz na akcję RP
1.5. Definicje serwera:
- Crime - charakteryzuje organizacje przestępcze uczestniczące w hostowanych bitkach na lotni, og bitkach, stref wpływów na Sandy Shores, roleplay'u w mieście, itp.
- Gra na dzwona - agresywne wjeżdżanie w pojazd przeciwnika w celu poddania go, tj. masowe pitowanie go, gra w "Rocket League".
1.6. Strefy na serwerze:
- - Zielone strefy (greenzone - GZ) - wyznaczone znacznikiem obszary dla organizacji, tereny szpitali, tereny komend policji (również parking policyjny), więzienie oraz warsztat samochodowy, na których nie można prowadzić żadnych agresywnych akcji RP (np. prowokowanie, okradanie, bicie, wyzywanie). Wyjątkiem są służby porządkowe reagujące na działania niezgodne z prawem zgodnie z procedurami (np. wyzywanie innego gracza przez funkcjonariusza LSPD/LSSD na GZ będzie karane banem bez względu na okoliczności)
- - Pomarańczowe strefy (orangezone - OZ) - strefy wpływu organizacji oraz narkotyki w których trzeba inicjować słownie.
- - Miejsca publiczne - parkingi, miejsca oskryptowanych prac, firmy, urząd pracy itp. (miejsca uczęszczane przez wiele osób), gdzie prowadzenie agresywnej akcji RP musi być uzasadnione szczególnymi okolicznościami.
Zasady ogólne
2.1. Aby móc grać na serwerze, gracz musi posiadać działający mikrofon.
2.2. Czat głosowy służy jedynie do rozmów IC. Wszelkie wypowiedzi OOC będą karane banem.
2.3. Zakazuje się używania bindów (np. sound pad).
2.4. Zakazane jest kłamanie używając komend narracyjnych.
2.5. Jeśli z jakiegokolwiek powodu gracz opuścił serwer podczas odgrywania akcji RP, musi jak najszybciej wrócić i kontynuować akcję.
2.6. W przypadku przymusowego opuszczenia serwera (np. problem z internetem), gracz ma obowiązek poinformować o tym na kanale "#crash-report".
2.7. Zakazuje się:
- - Metagamingu (MG) - m.in. stream sniping, sugerowania się czatem, przebywania na komunikatorze głosowym lub oglądania streama innego gracza podczas rozgrywki na serwerze itp.
- - Powergamingu (PG) - wymuszanie na kimś akcji RP wbrew jego woli
- - Wykorzystywanie mechaniki gry (WMG) - m.in. kopiowanie majątku, przechodzenie przez tekstury animacją, wchodzenie do bagażnika w celu uniknięcia strzału, itp.
- - Vehicle Deathmatchu (VDM) - prób doprowadzenia gracza do stanu BW poprzez potrącenie
- - Random Deathmatchu (RDM) - zabijania przypadkowych graczy bez odegrania akcji RP
- - Ninja Jackingu (NJ) - wyrzucania kierowcy z pojazdu bez poprawnego odegrania akcji RP przy użyciu operatorów narracyjnych
- - Cop Baitingu (CB) - prowokowania (bez podstawy RP) policji do podjęcia pościgu lub zatrzymania
- - Combat Logu (CL) - celowego opuszczenia serwera w trakcie akcji RP
- - Revenge Killingu (RK) - nieuzasadnionej zemsty, po odrodzeniu się na szpitalu na graczu, który doprowadził cię do BW
- - Fail Drivingu (FD) - jazdy pojazdem w sposób do tego nieprzystosowany lub po nieprzystosowanej dla danego pojazdu nawierzchni
- - Wychodzenia z roli (WZR) - przekazywania w grze informacji, które mają charakter OOC
- - Celebrity Name (CN) - nazywania swojej postaci imieniem oraz nazwiskiem sławnej osoby lub powszechnie znanej postaci fikcyjnej
- - Nieposzanowanie Życia (NZ) - podejmowania nadmiernie ryzykownych działań, które mogą skutkować śmiercią lub poważnym uszczerbkiem na zdrowiu postaci bez podstawy RP
- - FailRP - odgrywania nierealistycznych sytuacji
- - LowRP - odgrywania sytuacji, które mogłyby się wydarzyć, ale są uciążliwe dla innych graczy lub psują rozgrywkę np. ciągłe wsiadanie medykowi do karetki
2.8. Na Twitterze, Darkweebie i News obowiązuje zachowanie pełnej imersji.
2.9. Zakazane jest nadużywanie czatu OOC i komend narracyjnych.
2.10. Zakazane jest nadmierne lub nieuzasadnione używanie "Z" (sprawdzanie id graczy).
2.11. Zakazuje się bojówki w mieście, tj. poddawanie każdej napotkanej osoby, krzyczenie bojówkarskich zwrotów, itp.
2.12. Podczas rozgrywki na serwerze bycie pod wpływem środków odurzających nie usprawiedliwia łamania regulaminu przez gracza. Administracja ma prawo tymczasowo zbanować taką osobę, jeśli jej zachowanie negatywnie wpływa na rozgrywkę innych osób.
2.13. Zakazane jest nadmierne używanie słów “pedał”, “simp”, “cwel”, “ciota”, “kasti” itp., czy też słów związanych z nazwą jakiegoś innego użytkownika w obraźliwej formie.
2.14. W przypadku poinformowania przez innego gracza, że streamuje on rozgrywkę na serwerze (tj. użycie przez niego komendy /streameron), całkowicie zakazane jest używanie w jego obecności słów wymienionych w pkt. powyżej.
2.15. Zakazane jest używanie wyżej wymienionych słów w ich dyskryminującym znaczeniu, a nie jako zwyczajowe wyzwisko.
2.16. Zakazane jest używanie gestów, słów oraz przekazywanie w jakiejkolwiek formie treści o charakterze: rasistowskim, seksualnym, propagujących działalność przestępczą, ustroje totalitarne, mowę nienawiści, przemoc OOC wobec siebie, innych osób lub zwierząt.
2.17. Zakazane jest przekazywanie lub publikowanie danych osobowych lub zdjęć innych graczy oraz danych umożliwiających identyfikację urządzeń lub kont graczy np. loginy, hasła, adresy IP, które nie są publicznie udostępniane przez Discorda lub FiveMa.
2.18. Zakazane jest sprzedawanie postaci, mieszkań, pojazdów, przedmiotów, uprawnień oraz miejsc w organizacji lub frakcji (również awanse) za pieniądze lub wartości materialne OOC. Złamanie tego zakazu będzie karane banem permanentnym i FCK dla sprzedającego oraz kupującego.
2.19. Zakazane jest poruszanie się Humvee w mieście (tj. udział w akcjach, interakcje z frakcjami i obywatelami miasta, itp.). Złamanie tej zasady grozi wykluczeniem z rozgrywki oraz wstawieniem pojazdu na parking policyjny.
2.20. Agresywna akcja RP musi zostać poprzedzona jej zainicjowaniem np. żądanie poddania się.
2.21. Za inicjację ze strony innego gracza uznaje się również (tzw. inicjacja nieregulaminowa):
- - celowe i wielokrotne rozjeżdżanie postaci gracza
- - grożenie postaci gracza śmiercią lub poważnym uszczerbkiem na zdrowiu
- - oddawanie strzałów w kierunku postaci gracza
- - celowe próby zranienia lub ranienie postaci gracza
- - więzienie gracza wbrew jego woli (nie dotyczy służb porządkowych)
2.22. Inicjacja grupowa obowiązuje:
- - wszystkie postacie graczy będące na miejscu i dojeżdżające na miejsce akcji w ramach ustalonych w Regulaminie limitów
- - jeśli postacie graczy są ubrane w ten sam sposób
2.23. Inicjacja grupowa obowiązuje:
- - na obszarze 500 metrów od miejsca inicjacji
- - przez 3 minuty od momentu oddania ostatniego strzału, zadania obrażeń postaci innego gracza lub istnienia realnego zagrożenia (np. porwana osoba, której napastnik groził bronią)
2.24. Inicjacja może zostać przeniesiona wraz z miejscem toczącej się agresywnej akcji np. strzelanina podczas pieszego pościgu
2.25. Na graczu inicjującym agresywną akcję RP spoczywa odpowiedzialność za jej prawidłowe zainicjowanie (np. ustawienie poziomu głośności postaci na “krzyk”, aby mógł zostać usłyszany)
2.26. Aby zainicjować akcję hostylną gracz zobowiązany jest do wypowiedzenia słów "Poddaj się" jednocześnie dając przeciwnikom czas na reakcję.
Postacie
3.1. Gracz jest zobowiązany do przemyślanego kreowania własnej postaci, dotyczy to spójności tematycznej grup, do których dołącza.
3.2. Imię i nazwisko postaci:
- - musi być napisane alfabetem łacińskim
- - rozpoczynać się z dużej litery
- - składać się z niepolskiego, realnego imienia i nazwiska
- - powinno być unikatowe w skali serwera
- - nie może być związane z żadnym celebrytą, postacią fikcyjną lub z fabuły GTA
- - nie może być prześmiewcze lub wulgarne
3.3. Data urodzenia postaci musi być we właściwym formacie i być realna np. postać nie może mieć 300 lat.
3.4. Płeć postaci musi być taka sama jak płeć gracza. Odstępstwa muszą być zatwierdzone przez Administrację.
3.5. Niestosowanie się do wymogów dotyczących tworzenia postaci może zostać ukarane FCK bądź banem do czasu zmiany danych osobowych.
3.6. Zakazane jest przenoszenie przedmiotów, aut, mieszkań, licencji, uprawnień, gotówki oraz informacji pomiędzy postaciami.
3.7. W przypadku posiadania wielu postaci, jedna musi być we frakcji.
3.8. Zakazuje się posiadania więcej niż jednej postaci w CRIME.
3.9. Zakazane jest łączenie się z serwerem przez jednego gracza przy użyciu różnych identyfikatorów (np. Steam HEX) w celu tworzenia lub korzystania z różnych postaci.
3.10. Zakazane jest przekazywanie informacji o planowanym uśmierceniu innej postaci.
3.11. Podczas odgrywania akcji RP należy brać pod uwagę fizyczne i psychiczne możliwości odgrywanej postaci.
3.12. Przekazywanie lub pozbywanie się majątków przed planowanym uśmierceniem postaci lub zaprzestaniem rozgrywki jest zabronione. Aby uzyskać taką możliwość, gracz musi zgłosić chęć odegrania akcji Administracji.
Przestępstwa
4.1. Zakazany jest wjazd na 3-ciego podczas akcji hostylych. Gracz ma obowiązek odjazdu z miejsca toczonej się akcji.
4.2. Zakazane jest rozpoczynanie akcji hostylnej bez odpowiedniego wątku fabularnego. Zabrania się porywania ludzi w celu "zabawy" lub pozyskania przedmiotów drugiego gracza.
4.3. Zakazane jest rozpoczynanie akcji hostylnej lub prowokowania grup przestępczych na ich terenie. Bezwzględnie zakazujemy porywania lub okradania członków organizacji na ich terenie (wyjątkiem od reguły jest przeniesienie się akcji hostylnej na teren organizacji przestępczej.
4.4. Zakazane jest rozpoczynanie akcji hostylnej lub prowokowania policji na terenach komend, odholowników policyjnych oraz na terenach greenzone (wyjątkiem od reguły jest przeniesienie się akcji hostylnej na wymienione tereny).
4.5. Zakazane jest odgrywanie gwałtów i napaści na tle seksualnym bez zgody gracza.
4.6. W agresywnej akcji RP może brać udział 8 osób ze strony CRIME a ze strony LSPD/LSSD jest to max. 10 osób (nieobowiązuje na napadach ponieważ są tam własne limity)
4.7. Podczas zatrzymania drogowego, gdy osobie zatrzymanej nie grozi realne niebezpieczeństwo zatrzymania przez policjantów, nie mozna ingerować w akcję. Złamanie tej reguły będzie liczone jako wjazd na 3-ciego, niezależnie od tego, czy jesteście w tej samej organizacji, czy macie ten sam ubiór.
4.8. Zakazane jest porwanie funkcjonariusza publicznego bez dłuższego, uzasadnionego fabularnie wątku. Porwanie musi być skierowane wobec konkretnego funkcjonariusza.
4.9. Zakazane jest podstawianie fikcyjnych zakładników na komendach narracyjnych. Policja oraz administracja bierze pod uwagę jedynie fizycznych zakładników (wyjątkiem od tej reguły jest CL zakładnika, jednak musicie posiadać odpowiednie dowody).
4.10. Zakazane jest zrywanie negocjacji bez wcześniejszego ich podjęcia. Podczas zerwania obowiązuje czas na reakcję.
4.11. Zerwanie negocjacji musi być poprzedzone słowami "Zrywamy negocjację" dając przeciwnikom czas na reakcję.
4.12. Zerwanie negocjacji jest równoznaczne z zainicjowaniem agresywnej akcji RP.
4.13. Zakazana jest ucieczka na bazę organizacji/zamkniętego interioru/greenzone/lotniska sandy podczas toczonej akcji z graczem. W przypadku wygranej akcji z policją, na wspomniane strefy można wjechać dopiero po 5 minutach od zgubienia służb porządkowych.
4.14. Podczas akcji:
- - 1 vs. 1 - gracz ma prawo się bronić, gdy jego postać jest np. członkiem Command Staff LSPD/LSSD lub szefem grupy przestępczej
- - 2 vs. 1 - gracz musi się poddać
- - 2 vs. 2 - gracze mają się prawo bronić
4.15. Gracz może kontynuować agresywną akcję (zignorować zakaz NZ), jeśli utracił przewagę liczebną w trakcie jej trwania.
4.16. Gracz może użyć Tasera przeciwko napastnikowi uzbrojonemu w broń palną, jeśli uda mu się go zaskoczyć z pozycji, w której napastnik do niego nie celuje np. zachodząc od tyłu.
4.17. Jeśli na akcji jest 8 postrzelonych osób z jednej ekipy, zakazane jest zbieranie ich. Wyjątkiem są służby lub osoby, które je postrzeliły. Każde złamanie tej zasady jest równoznaczne z przekroczeniem limitu osób na akcje.
4.18. Zakazane jest sprzedawanie narkotyków i okradanie lokalnych w górach, na terenie baz organizacyjnych i w pobliżu greenzone’ów (GZ), orangezone’ów (OZ) oraz redzone’ów (RZ).
4.19. Zakazane jest przeszukiwanie gangu/kartelu na terenie ich bazy (wyjątkiem jest przeniesienie się tam akcji hostylnej lub wjazd policji).
4.20. Zakazane jest "kampienie" pod bazą organizacji w celu porwania lub przeszukania ich.
4.21. Zakazana jest prowokacja osób robiących prowadzących akcję hostylną z innymi graczami.
4.22. Zakazane jest granie na “dzwona”. "Dzwon", w rozumieniu regulaminu, to umyślne uderzenie innego pojazdu z dużą prędkością, w celu wywołania efektu "dzwona" (skrypt wywołujący efekty wizualne i dźwiękowe, które utrudniają rozgrywkę).
4.23. Zakazane jest przeprowadzanie aktów terrorystycznych bez uprzedniej zgody administratora.
Napady
5.1. Podczas poniżej wymienionych sytuacji może uczestniczyć minimalnie (rozumiane jako najmniejszą ilość osób uczestniczących w napadzie) oraz maksymalnie (rozumiane jako maksymalną ilość osób zaangażowana w całość napadu, włączając w to ucieczkę):
- - Mieszkanie: 1 napastnik, 1-2 policjantów
- - Tracker: 1 napastnik, 1-2 policjantów
- - Bankomat: 1 napastnik, 1-2 policjantów
- - Sklep: 2-3 napastników, 2-4 policjantów
- - Apteka: 2-3 napastników, 2-4 policjantów
- - Bank Fleeca: 3-4 napastników, 3-6 policjantów
- - Pacific Standard Bank: 4-6 napastników, 6-8 policjantów
- - Diamond Casino & Resort: 6-8 napastników, 8-12 policjantów
5.1. Interakcja z cywilami:
- - Sprzedaż narkotyków/Okradanie cywili w jednym miejscu:
- 2 policjantów na służbie - 1 sprzedający
- 3 policjantów na służbie - 2 sprzedających
- 4 i więcej policjantów na służbie - 3 sprzedających
- - Okradanie cywili w jednym miejscu:
- 2 policjantów na służbie - 1 okradający
- 3 policjantów na służbie - 2 okradających
- 4 i więcej policjantów na służbie - 3 okradających
5.2. Zakazany jest wjazd na jakikolwiek napad (wyjątkiem jest sytuacja, w której podczas napadu obecny jest zakładnik z twojej organizacji, a na miejscu nie ma policji).
5.3. Podczas napadów można porwać maksymalnie 4 zakładników.
5.4. Przy napadach na każdego podstawionego zakładnika musi przypadać jeden niepodstawiony.
5.5. Zakazane jest powtarzanie kilkakrotnie w krótkim odstępie czasu tego samego planu na napad np. pożar, remont.
5.6. Napadanie kilka razy na to samo miejsce lub postać, w krótkim odstępie czasu, będzie uznawane za FailRP.
Konwoje
6.1. Osoby z rąk policji można odbić wyłącznie w czasie przewozu na komendę lub więzienie (konwój).
6.2. Zakazuje się perfidnego kampienia pod komendą policji na przyjazd konwoju.
6.3. Zakazane jest odbijanie więźniów w bezpośredniej okolicy lub na terenie więzienia.
6.4. Pierwszeństwo ustalenia kodu konwoju to: liczba funkcjonariuszy na służbie - wysokość wyroku.
6.5. Konwój klasy I
- - Od 75 miesięcy wyroku - kod zielony na mieście
- - Maksymalnie 6 odbijających i 6 policjantów
- - Zakaz broni długich
- - Policja i odbijający używają wyłącznie pojazdów lokalnych
6.6. Konwój klasy II
- - Od 100 miesięcy wyroku - kod pomarańczowy na mieście
- - Maksymalnie 9 odbijających i 9 policjantów
- - Możliwość wzięcia 1 broni długiej
- - Dowolność wyboru pojazdu (oprócz Humvee)
6.7. Konwój klasy III
- - Od 120 miesięcy wyroku - kod czerwony na mieście
- - Maksymalnie 13 odbijających i 12 policjantów
- - Możliwość wzięcia 3 broni długich
- - Dowolność wyboru pojazdu (oprócz Humvee)
6.8. Konwój klasy IV
- - Od 200 miesięcy wyroku/kara śmierci - kod czarny na mieście
- - Maksymalnie 20 odbijających i 16 policjantów
- - Możliwość wzięcia 7 broni długich
- - Dowolność wyboru pojazdu (oprócz Humvee)
Rany postaci, BW, CK, FCK
7.1. Utrata punktów zdrowia w przypadku obrażeń fizycznych lub głodu obliguje gracza do odegrania obrażeń, które poniosła postać.
7.2. Jeśli medyk zadecyduje, że na skutek poważnych obrażeń postać gracza musi udać się do szpitala, to jest zobowiązany to zrobić.
7.3. Odgrywanie martwego lub ran śmiertelnych jest równoznaczne z CK.
7.4. Wykonywanie FCK lub CK może odbyć się wyłącznie za zgodą Administracji.
7.5. Po odrodzeniu się w szpitalu postać gracza nie pamięta nic, co wydarzyło się przez całą akcję oraz co do niej doprowadziło.
7.6. Gracz ma obowiązek odgrywania przez postać obrażeń adekwatnych do sytuacji, która je wywołała, przez co najmniej 15 minut.
Oskryptowane prace (np. UwU Cafe lub pralnia pieniędzy)
8.1. Zakazane jest popełnianie brutalnych przestępstw, morderstw i porwań w oskryptowanych miejscach prac.
8.2. Zakazane jest okradanie postaci graczy, którzy piorą brudne pieniądze.
8.3. Zakazane jest bezpodstawne utrudnianie pracy graczom wykonujących oskryptowane prace.
8.4. W pracach legalnych postać gracza może poruszać się tylko i wyłącznie tym pojazdem, który jest udostępniony przez firmę.
8.5. Zakazane jest poruszanie się autami z prac legalnych na akcje o podłożu crime.
Frakcje
9.1. Zabrania się pracownikom SAMS (San Andreas Medical Service - medycy), LSPD/LSSD (Los Santos Police Department - policja), DOJ (Department of Justice) oraz Zarządowi LSC (Los Santos Customs - mechanik) działalności przestępczej tzw. korupcji.
9.2. Medyka/ów można porwać lub rozpocząć z nimi inną akcje agresywną tylko w przypadku agresywnego zachowania z ich strony. Wyjątkiem jest dobry powód RP oraz zgoda administracji.
9.3. Funkcjonariusza/y policji można porwać tylko w przypadku, gdy jest na służbie min. 4+ pracowników LSPD/LSSD tak, aby na służbie zostało 3 innych. Wyjątkiem jest agresaywne zachowanie policjanta w stosunku do nas.
9.4. Mechanika/ów można porwać tylko w przypadku, gdy na służbie jest min. 4 pracowników LSC tak, aby na służbie zostało 3 innych.
9.5. Podczas strzelaniny w mieście LSPD/LSSD ma prawo wjechać na 3-ciego.
9.6. Zakazane jest napadanie członków LSPD/LSSD, SAMS lub LSC, gdy celem napadu jest wyłącznie kradzież przedmiotów (np. broni) lub pojazdu.
9.7. Zakazane jest używanie usług znajdujących się w telefonie w celu napadnięcia kierowcy lub klientów zaznaczonych na GPS (LSPD/LSSD, SAMS lub LSC).
9.8. Zabronione jest podszywanie się pod frakcję.
9.9. Zakazuje się przekazywania lub publikowania informacji o członkach, wiadomości lub zdjęć zawartych na Discordach frakcyjnych (LSPD/LSSD, SAMS lub LSC).
9.10. Organizacje porządkowe mają prawo do powergamingu w przypadkach skuwania, obezwładniania, prowadzenia oraz przeszukiwania postaci graczy, budynków i pojazdów.
9.11. Gracz ma obowiązek zaakceptować fakturę od pracowników SAMS oraz LSC.
9.12. LSPD/LSSD ma prawo przeszukać postać gracza na miejscu akcji.
9.13. Zakazana jest kradzież pojazdów frakcyjnych bez wyraźnego powodu RP.
Pojazdy i przedmioty
10.1. Prowadząc pojazd należy brać pod uwagę podstawowe prawa fizyki, które nie zostały uwzględnione ze względu na ograniczenia techniczne gry i zachowywać się na drodze zgodnie z tymi prawami oraz zdrowym rozsądkiem.
10.2. Podczas interakcji z przedmiotami należy brać pod uwagę ich atrybuty fizyczne oraz dostosować rozgrywkę do możliwości fizycznych postaci.
10.3. Zakazane jest odgrywanie braku dowodu osobistego.
10.4. Zakazane jest noszenie kasków lub czapek kuloodpornych (Nie dotyczy służb porządkowych w określonych warunkach).
10.5. Zakazane jest używanie strojów frakcyjnych, bez zgody Administracji oraz odpowiedniego powodu RP.
10.6. Zakazane jest rozpoczynanie akcji RP, gdy jej jedynym celem jest okradanie innego gracza.
10.7. Podczas akcji zakazane jest wyrzucanie przedmiotów za pomocą komendy /me, jeżeli postać miała dany przedmiot w EQ w momencie rozpoczęcia akcji. Jeśli postać ma coś przy sobie, to to posiada. Wyjątkiem są uzasadnione sytuacje RP.
10.8. Zakazane jest odgrywanie za pomocą komend narracyjnych akcji typu "pistolet upadł na ziemię po postrzale" itp.
10.9. Zakazane jest zabieranie postaciom graczy przedmiotów codziennego użytku, które nie przedstawiają większej wartości materialnej w grze np. jedzenie, napoje, faktury z prac legalnych. Takie kradzieże muszą być niezbędne do odegrania innej akcji RP.
10.10. Zabrania się wymuszania na graczach oddawania gotówki, środków z kont bankowych, zatrudniania w organizacjach, frakcjach lub przepisywania pojazdów.
10.11. W celu przeszukania gracza, w tym służb porządkowych, nakazane jest odjechać z miejsca akcji - minimum 500 m (nie dotyczy kradzieży GPS, a w przypadku służb porządkowych 1,5 km).
10.12. Zakazane jest przeszukiwanie osób, których nie zabiłeś ty/twoja organizacja.
10.13. Zakazane jest zabieranie graczom przedmiotów w trakcie trwającej strzelaniny, wyjątkiem jest brak amunicji, czy Tasty Coffee.
10.14. Zasady przeszukiwania:
- - Nie trzeba odgrywać nic na /me i /do.
10.15. Administracja nie odpowiada za oszustwa w wymianach między graczami
Akcje administracyjne
11.1. Administracja ma prawo w dowolnym momencie do modyfikowania lub zmieniania treści regulaminu.
11.2. Jeśli regulamin przewiduje obowiązek przedstawienia nagrania, to musi ono zawierać dźwięk z gry oraz voicechat nagrywającego.
11.3. Za posiadanie niskiego ilorazu inteligencji lub prezentowanie niskiego poziomu wypowiedzi, administrator ma prawo zbanować daną osobę (również permanentnie).
11.4. Administrator ma prawo ukarać gracza (również banem permanentnym lub FCK) za czyny nieuwzględnione w regulaminie, jeśli uzna to za słuszne.
11.5. Decyzja administratora w kwestii nadania bana lub rozpatrzenia odwołania jest ostateczna. Wyjątkiem jest pozytywnie rozpatrzona skarga na administratora.
11.6. Administrator nie musi przechowywać nagrań lub dowodów potwierdzających winę gracza.
11.7. Zakazane jest zgłaszanie graczy bez nagrania lub innego dowodu potwierdzającego winę tzw. niepotrzebny rządowy.
11.8. W kontaktach z Administracją oraz innymi graczami w obecności Administracji gracz ma obowiązek zachowywać się w sposób kulturalny, nie używać słów wulgarnych i nie zachowywać się agresywnie.
11.9. Podczas agresywnej akcji RP min. 1 osoba ze strony inicjującej musi posiadać nagranie z całej sytuacji wraz z dźwiękiem. Nagrania należy przechować przez co najmniej 24 godziny i za każdym razem udostępnić je na prośbę administratora.
11.10. Gracz ma obowiązek wejść na kanał “Poczekalnia”, jeśli zostanie wezwany przez administratora.
11.11. Jeśli gracz nie stawi się na wezwanie, administrator rozpatrzy zgłoszenie wyłącznie na podstawie dowodów zgłaszającego i może dodatkowo ukarać gracza, który nie zareagował na wezwanie.
11.12. Zakazane jest przekazywanie lub publikowanie treści pozyskanych w kontaktach z Administracją (np. w trakcie rządowych, w korespondencji PW z administratorem).
11.13. Gracz może przekazać wyżej wymienione informacje wyłącznie na wyraźną prośbę administratora lub w tickecie w kategorii “Zarząd WL-OFF” w treści skargi na administratora.
11.14. Administracja ma prawo do zmiany liderów frakcji i organizacji bez podania przyczyny.
11.15. Gracz ma obowiązek poinformowania Zarządu serwera o działalności administratora, która może być niezgodna z Regulaminem serwera.
Cheating, modyfikacja plików gry, wykorzystywanie błędów gry itp.
12.1. Zakazane jest używanie oprogramowania ułatwiającego rozgrywkę np. skrypty, cheaty, mody, kropka itp.
12.2. Zakazane jest wykorzystywanie błędów serwera oraz błędów gry (np. kopiowanie przedmiotów).
12.3. Niezgłoszenie otrzymania lub posiadania gotówki, mieszkań, aut, przedmiotów lub permisji od cheatera jest karane banem permanentnym.
12.4. Zakazane jest używanie niewidzialnych lub zbugowanych ubrań znajdujących się w kreatorach.
12.5. Zakazane jest używanie programów zwiększających FOV (pole widzenia).
12.6. Zakazane jest używanie programów lub plików modyfikujących tekstury lub modele (krzaki, drzewa, usunięcie szyb/przyciemnienia szyb etc.) w sposób, który daje przewagę w grze.
12.7. Zakazane jest używanie broni, przedmiotów lub pojazdów, których nie można zdobyć w ramach rozgrywki.
12.8. Administrator może nałożyć na gracza nakaz nagrywania całej rozgrywki. Szczegółowe zasady opisane są na kanale Discord.
12.9. Gracz odpowiada za wszelkie działania, które są podejmowane przez osoby korzystające z jego kont, które posiadają unikatowe identyfikatory (konto steam, discord etc.). W interesie gracza jest właściwe zabezpieczenie dostępu do jego danych logowania lub komputera.
12.10. Brak współpracy ze strony gracza w przypadku sprawdzania go przez Administrację pod kątem posiadanych cheatów jest równoznaczne z banem permanentnym.