Nawigacja
  1. Postanowienia ogólne
  2. Inicjacja
  3. Lootowanie
  4. Stroje
  5. Strefy
  6. Narkotyki
  7. Wojny
  8. Bazy organizacyjne
  9. System ostrzeżeń/zawiasów
  10. Regulamin Gangów

Regulamin City

Postanowienia ogólne
1.1. Minimalna ilość osób w kartelu/gangu = 15.
1.2. Każdy kartel/gang co tydzień ma obowiązek wyrobić przynajmniej 10 punktów wpływu.
1.3. Kartel ma prawo do wypisania jednego tygodniowego urlopu na miesiąc (w wyjątkowych sytuacjach możliwość dogadania dłuższego urlopu z opiekunem).
1.4. Jeśli na akcji jest 8 postrzelonych osób z jednej ekipy, zakazane jest zbieranie ich. Wyjątkiem są służby lub osoby, które je postrzeliły. Każde złamanie tej zasady jest równoznaczne z przekroczeniem limitu osób na akcje
1.5. Zakazany jest wjazd limitek city na strefy crime. Wjazd = Usunięcie pojazdu oraz ban 72h za złamanie zasad city.
1.6. Zezwala się na jazdę na narkotyki | S1/S2, w maksimum 1 osobę nie wysyłając wygranych bitek.
1.7. Zakazany jest wjazd na każdą strefę crime jako kartel/gang. Każda działalność jako organizacja w mieście w strefach crime = usunięcie kartelu/gangu (wyjątkiem od zasady jest podpunkt 1.5).
1.8. Zakazane jest okradanie, porywanie, napadanie na osoby legalnie pracujące w celach zarobkowych.
1.9. Zakazane jest wykorzystywanie mechaniki gry. Bezwzględnie zakazujemy wchodzenia do bagażnika/używania animacji podczas akcji hostylnej oraz podczas przejmowania stref.
1.10. Zakazane jest zerwanie negocjacji przed ich wcześniejszym podjęciem. Zerwanie negocjacji w każdym przypadku ma być uzasadnione oraz poparte czynnikami trzecimi.
1.11. Zakazuje się posiadania więcej niż jednej postaci w kartelu/gangu.
1.12. Podczas akcji związanych z aktywnością kartelu (przejmowanie stref/zbieranie narkotyków/porwania lub strzelaniny/większe akcje hostylne), wymaga się posiadania joba kartelu, który obecnie wykonuje tą aktywność, co najmniej 48h.
1.13. Po przegranej akcji, podczas transportu zatrzymanych na szpital/komende może was dojechać tyle, by po dojechaniu razem z osobami zatrzymanymi było was maksymalnie 8. Odstępstwem od tej reguły jest sytuacja, gdy limit napadowy przekracza 8 osób.
1.14. Limit Wjazdu na napad od strony innych napastników niż ci, którzy aktualnie wiercą wynosi liczbe limitową na napad, nie na akcje hostylną.
Inicjacja
2.1. Inicjacja grupowa obowiązuje:
2.2. Kartele/Gangi mogą się poruszać w różnych strojach lecz w tej samej kolorystyce. Obwiązuje ich wtedy także inicjacja grupowa (nie obowiązuje podczas konwoju).
2.3. Zerwanie negocjacji musi być poprzedzone słowami "Zrywamy negocjacje!" (po zerwaniu negoacjacji, jest wymagany czas na reakcje ~3 sekund. Wykonanie agresywnego ruchu w kierunku strony przeciwnej, tj. strzał lub uczieczka z miejsca, niweluje czas na reakcje. Po zerwaniu negocjacji macie się schować i przygotować do strzelalniny/poddać się).
Lootowanie
3.1. Kartel/Gang vs Kartel/Gang - /me przeszukuje i /do widzi all?
3.2. Kartel/Gang vs Crime na narkotyku - /me przeszukuje i zabiera fanty
3.3. Kartel/Gang vs Kartel/Gang na strefie - /me przeszukuje i zabiera fanty
3.4. Kartel/Gang vs Policja: - /me przeszukuje i /do co widzi? (Z odpowiedzią strony przeszukiwanej)
Stroje
4.1. Każdy kartel/gang musi poruszać się w strojach zgodnych z tematyką prowadzenia gangu/kartelu - to samo tyczy się pojazdów: mają być w kolorze gangu.
4.2. Podczas zorganizowanej akcji RP/akcji hostylnej zabrania się ubierania w różne stroje, tj. masz tą samą koszulkę, ale spodnie/czapka/plecak oraz dodatki się różnią.
4.3. Kartele/Gangi mogą poruszac się w różnych strojach lecz w kolorystce przypisaną do ich organizacji.
Strefy
5.1. Limit: od 4 do 6 osób
5.2. Zakaz wjazdu na 3-ciego. Kto pierwszy odda strzał na strefie w kierunku ekipy przejmującej - bierze w niej udział. Pozostałe ekipy podczas toczącej się bitki na strefie mają obowiązek odjechać z miejsca.
5.3. Zabrania się umawiania na bitkę z kartelem/gangiem, której nie ma na danym miejscu. Bijecie się z pierwszym kartelem/gangiem, który odda strzał w waszą stronę.
5.4. Zabrania się wjeżdżania na strefy mixem kilku karteli/gangów. Aby uczestniczyć w przejmowaniu strefy, każda osoba musi mieć takiego samego joba. Osoby zmieniające joba, muszą mieć go 48h, aby uczestniczyć podczas przejmowania strefy.
5.5. Każda ze stron, jak i odbijająca, jak i przejmująca strefę ma obowiązek posiadania jednakowego strojów.
5.6. Podczas przejmowania zabrania się używania animacji lub ragdolla.
5.7. Zabrania się przesiadywania w bagażniku podczas przejmowania strefy.
5.8. Strefa po bitce obowiązuje od momentu pokonania wszystkich osób na strefie.
5.9. Po przejętej strefie/zakończeniu bitki na strefie, wymagamy napisania na /dw - "strefa po bitce".
5.10. Nie istnieje zasada, że po 5 minutach od napisania "strefa po bitce" można na nią wjechać.
5.11. Od zabicia całego kartelu/gangu zasada "po bitce" obowiązuje do końca przejmowania jej, nie można wjeżdżać na strefę po komunikacie o tym, że odbywała się tam już bitka.
5.12. Przesiadywanie na strefach nie zwalnia was z zachowania wymaganego poziomu. W dalszym ciągu obowiązuje regulamin city, zakaz wyjścia z roli oraz zakaz FD.
5.13. Zakazane jest używanie broni palnej na strefie CITY która znajduje się na obszarze Los Santos. Na strefach w LS obowiązuje nakaz używania broni białej.
5.14. Teleport na szpital dostępny jest dopiero po przeszukaniu przez wygraną stronę.
5.15. Na strefie obowiązuje nakaz inicjacji.
5.16. Na strefie obowiązuje limit długich: 2.
Narkotyki
6.1. Każdy narkotyk jest normalną strefą i obowiązuje tam pełne zachowanie imersji i nie wychodzenie z roli (przesiadywanie na narkotykach nie zwalnia was z zachowania wymaganego poziomu. W dalszym ciągu obowiązuje regulamin city, zakaz wyjścia z roli oraz zakaz FD).
6.2. Na narkotykach jest nakaz inicjacji w ewentualnych sytuacjach hostylnych.
6.3. Zakaz przeszukiwania Gangu/Kartelu kontrolującego narkotyk.
6.4. Zakazane jest okupowanie i zbieranie "myta" jeśli narkotyk do was nie należy.
6.5. Jeśli zaczniecie uciekać od Gangu/Kartelu który kontroluje narkotyk, mają prawo do was zacząć strzelać.
6.6. Podczas sprzedaży narkotyków musicie się wiązać z ewentualnymi konsekwencjami sprzedaży na nieodpowiednim terenie i niezezwoloną sprzedaża narkotyku.
6.7. Wojnę o kontrole narkotyków można wysłać po tygodniu od poprzedniej wojny.
Wojny
7.1. Każdy kartel może wypowiedzieć wojnę drugiemu kartelowi. Każdy gang może wypowiedzieć wojnę drugiemu gangowi (gang może mieć wojne z kartelem o narkotyk).
7.2. Każda wojna jest ustalana inaczej i nie ma 2 takich samych wojen. Doceniamy kreatywność i otwartość na sposoby prowadzenia wojen.
7.3. Osoby biorące udział w wojnie muszą mieć rangę kartelu/gangu na discordzie co najmniej 7 dni.
7.4. Osoby biorące udział w wojnie muszą mieć joba kartelu/gangu co najmniej 5 dni.
7.5. Niezaakceptowanie wojny/nie zjawienie się na nią równa się z przegraną.
7.6. Na wojnie obowiązuje was system ostrzeżeń. Każdy kartel/gang może otrzymać maksymalnie 3 ostrzeżenia. Przekroczenie ich = przegrana
7.7. Ostrzeżenia wystawiają opiekunowie organizujący wojnę na podstawie własnych obserwacji. Dla każdej wojny są one rozpatrywanie indywidualnie w gronie opiekunów i nie podlegają odwołaniu.
7.8. Cena wywołania wojny wynosi 2 miliony, które kartel/gang wywołujący wojnę musi na klipie w tickecie wyrzucić na ziemię. W przypadku wygranej wojny przez stronę wypowiadającą, są one zwracane. W przypadku wygranej przez przeciwny kartel/gang, są one przekazywane dla nich.
7.9. Aby móc wywołać wojnę kartelowi/gangowi, żadna ze stron nie może przebywać obecnie na urlopie/zawieszeniu.
7.10. Cooldown na wojne dotyczącej danej rzeczy, tzn. kolor lub narkotyk, to tydzień. Więc nie mogą się odbyć dwie wojny o Heroine w ciągu 3 dni).
Bazy organizacyjne
8.1. Nie obowiązuje Limit Osób broniących się na ich własnej bazie (jedyny wymóg to posiadania joba danej organizacji/gangu do której należy baza/oską).
8.2. Podczas wjazdu na ośke/baze organizacji obowiązuje limit 8 osób (wyjątkiem jest wjazd na ośkę gangu przez inny gang).
8.3. Zakazuje się porwań, spod własnej bazy/ośki. Jedynym wyjątkiem jest zgoda administracji lub dobrze uzasadniona akcja RP.
8.4. Jako Kartel/Gang nie możecie odegrać kradzieży szafki przeciwnej organizacji/gangu.
8.5. Baza Kartelu/Ośka Gangu to nie redzone, więc nie macie prawa strzelać bez powodu do każdej osoby która tam się pojawi. Macie prawo ich poddać i zatrzymać.
8.6. Zakazana jest ucieczka na swoją baze/ośke jeśli akcja toczy się zdala od niej. Podczas akcji z polciją, może to się wiązać z dodatkowymi konsekwencjami IC.
8.7. Rozpowiadanie na temat położenia bazy kartelu osobom trzecim, może wiązać się z FCK.
System ostrzeżeń/zawiasów
9.1. 1 WARN = Traktujemy to jak zwykłe ostrzeżenie
9.2. 2x WARN = 12h Zawiasu
9.3. 3x WARN = 24h Zawiasu
9.4. Dalsze robienie syfu = usunięcie kartelu/gangu
Regulamin Gangów
10.1. Zakazuje się podejmowania współpracy przez gangi ze służbami porządkowymi.
10.2. Zakazuje się wynoszenia i przekazywania informacji/planów własnego gangu innym organizacjom CITY/CRIME.
10.3. Zezwala się zawierania sojuszów w relacjach gang - kartel.
10.4. Gangi są do siebie ZAWSZE wrogo nastawione. Mogą zawrzeć jednak tymczasowy pokój na czas wjazdu na ośkę przeciwnego gangu, mając na to dobry powód IC (zakazujemy zawierania tymczasowych pokojów w celu zwykłego "postrzelania się").
10.5. Wyjątkiem od zakazu zawierania sojuszów w relacjach (Gang - Gang oraz Gang - Kartel), jest organizacja konwoju jednego z członków gangu. Pomoc w odbiciu konwoju jest akceptowalna tylko w momencie, gdy członek gangu ma wysoki wyrok lub jest wysoko w hierarchii gangu.
10.6. Podczas wjazdu na ośkę gangu inicjacja grupowa obowiązuje wszystkie gangi znajdujące się obecnie na danej ośce, bez względu na ubiór.
10.7. Gangi mają obowiązek poruszania się tylko i wyłącznie w przypisanych barwach do gangu. Zasada tyczy się również kolorystyki pojazdów.
10.8. Bezcelowe/Prowokacyjne przebywanie na ośce przeciwnego gangu może zostać uznane jako powód do oddania strzałów bez wcześniejszej inicjacji.
10.9. Policja ma zakaz ingerencji w wojny gangów, które znajdują się na ich terenach. Jeżeli konfikt gangów wyjdzie poza ich teren policja ma prawo zaingerować.
10.10. Na ghetto nie obowiązują żadne limity na akcję. Jeśli chcesz zrobić wjazd na wrogą Dzielnicę/DriveBy, zezwalamy na użycie wszelkich sił.
10.11. Zakazuje się bezcelowego użycia drive-by na służbach porządkowych. Wyjątkiem jest rozpoczęcie inicjacji przez policję w pobliżu terenu gangu lub jeżeli policja zagraża obecnie dziejącej się akcji prowadzonej przez gang np. porwanie.
10.12. Celowe przeniesienie akcji agresywnej SASP na teren gangu może wiązać się z wjazdem oraz przeszukaniem bazy gangu.
10.13. Zakazuje się okradania lokalnych/napadania na placówki na terenie oraz w pobliżu terenu własnego gangu.
10.14. Bezcelowe prowokowanie gangów może zakończyć się banem od 3 do 30 dni za LowRP lub usunięciem postaci za decyzją Opiekunów City.
10.15. Gangi nie mogą zawierać sojuszy, by wjechać na bazę innego gangu/kartelu.
10.16. Gang może zarabiać tylko i wyłącznie poprzez nielegalne działania (napady, przejmowanie stref city, sprzedaż narkotyków, okradanie bankomatów/lokalnych).
10.17. Za członka gangu uznawane są tylko osoby z jobem gangu.
10.18. Zakazuje się uczestnictwa w akcjach innego gangu/kartelu poprzez zmianę joba. Zabrania się zmiany joba podczas przynależności do danego gangu.
10.19. Na własnych ośkach osoby przynależne do danego gangu są zwolnione z obowiązku inicjacji.
10.20. Zezwalamy na handel narkotykami na ośkach gangów. Zezwolony jest również handel narkotykami na ośce przeciwnego gangu w godzinach nocnych (IC). Każdy gracz podejmujący się handlu na przeciwnej ośce musi się liczyć jednak z konsekwencjami.
10.21. Na ghetto wyznajemy zasadę honoru. Jeśli gang robi Ci wjazd bronią białą - bronisz się tym samym. Jeśli gang robi Ci wjazd z bronią palną/przelotówkę - odpowiadasz tym samym.
10.22. Zakazuje się lootowania gangu, na którym przeprowadziliście ostrzał na ich ośce.
10.23. Dozwolone jest poruszanie się samochodami ADD-on przez gangi. Wymagamy jednak poruszania się pojazdami lokalnymi na ośkach gangów oraz akcji, w których bierze udział inny gang.